Forum www.motokraina.fora.pl Strona Główna

Sposub na idealne ustawienie zapłonu !!!

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.motokraina.fora.pl Strona Główna -> Poradniki
Autor Wiadomość
mat69a
Administrator
Administrator



Dołączył: 24 Gru 2012
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lipno

PostWysłany: Czw 3:04, 27 Gru 2012    Temat postu: Sposub na idealne ustawienie zapłonu !!!

W tym poradniku przedstawię bardzo dokładne ustawienie zapłonu platynowego w Romecie lub Simsonie.

Potrzebne rzeczy :

1. Suwmiarka
2. Źródło prądu 6/12v ( np. akumulator )
3. Żarówka 6/12v
4. Kabelki
5. Śrubokręt
6. Klucz do świecy
7. Ściągacz do zdejmowania koła magnesowego
8. Klucz do odkręcenia koła magnesowego
9. Lutownica ( nie jest konieczna aczkolwiek bez niej będziemy mieć utrudnione zadanie )
10. Nóż, cyna, kalafonia i trochę wolnego czasu.

ZACZYNAMY !

1. Odkręcamy pokrywę koła megnesowego.
2. Na karterze w dowolnym miejscu robimy cechę śrubokrętem. [link widoczny dla zalogowanych]
3. Wykręcamy świecę z głowicy, cofamy tłok w najniższy punkt ( DMP ), roztwieramy suwmiarkę na 4cm ( 40mm ) i głębokościomierzem wkładamy do cylindra przez otwór świecy do momentu kiedy korpus suwmiarki oprze się na głowicy.
4. Obracamy kołem magnesowym ( w stronę w którą się kręci gdy pracuje silnik ) do momentu gdy tłok będzie już w najwyższym punkcie ( GMP ) trzymając nadal suwmiarkę za korpus przy głowicy ( jak wiadomo suwmiarka będzie się cofać [ jej wartość będzie się zmniejszać]).
5. Gdy będziemy mieli już tłok w GMP wyciągamy suwmiarkę i rozsuwamy ją o 1,8mm( w przypadku
rometa jest to 3mm) ( czyli jeżeli po wyjęciu suwmiarki z cylindra mieliśmy 28mm to ustawiamy ją na 29,8mm - przykład ).
6. Jeszcze raz cofamy tłok do DMP, wkładamy suwmiarkę jak poprzednio i kręcimy magnetem tak by tłok dotknął suwmiarkę.
7. Gdy tłok dotknie już suwmiarki robimy na magnecie kreskę równoległą z tą którą zrobiliśmy na karterze.
8. Następnie blokujemy koło magnesowe i odkręcamy nakrętkę magneta, wkręcamy ściągacz i zdejmujemy magneto.
8. Odłączamy kabelek od platyn i przykręcamy do niego inny kawałek kabelka( ok 30cm długości ) a drugi jego koniec przyczepiamy do minusa przy źródle prądu ( np. AQ )
9. Bierzemy drugi kabelek i przyczepiamy gdzieś do masy na silniku a drugi koniec przyczepiamy do masy żarówki.
10. Trzeci kawałek kabelka przyczepiamy do plusa przy żarówce i do plusa przy naszym źródle prądu ( np. AQ )
11. Teraz gdy platyny będą zwarte żarówka będzie świecić a gdy będą rozwarte zgaśnie.
12. Zakładamy koło magnesowe na wał i dokręcamy nakrętką.
13. Kręcimy kołem magnesowym ( gdzieś w obrębie naszych cech ) w prawo i w lewo i wyczuwamy moment kiedy żarówka zgaśnie ( czyli platyny będą otwarte ). Jeżeli już żarówka zgaśnie patrzymy czy nasza cecha na magnecie jest za czy przed naszą kreską na karterze. Jeżeli cecha na magnecie będzie przed cechą na karterze znaczy ze zapłon jest za wczesny natomiast jeżeli cecha na magnecie będzie za cechą na karterze zapłon jest za późny.
14. Obracamy podstawką zapłonu tak żebyśmy znaleźli punkt w którym kiedy obie cechy się zejdą żarówka zgaśnie. Kiedy znajdziemy już nasze ustawienie zapłonu dokręcamy stator i odkręcamy nakrętkę magneta, ściągamy magneto i zdejmujemy nasz kabelek który wcześniej założyliśmy na platyny a zakładamy ten który powinien być na platynach.
15. Odkręcamy nasz kabelek od masy ( ten który szedł do żarówki ) i zakładamy koło magnesowe dokręcając je nakrętką.
16. Ustawiamy magneto tak żeby nasze cechy się pokryły i poluźniamy śrubkę od platyn. Poruszając platynami ustawiamy na nich przerwę 0,3mm. Po ustawieniu platyn dokręcamy śrubkę mocującą.
17. Na koniec wystarczy przykręcić pokrywę magneta i szukać następnych przyczyn nie palenia motoru Very Happy Very Happy Very Happy


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
adasiek185
aktywny uczeń



Dołączył: 29 Sty 2013
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DZG

PostWysłany: Wto 19:50, 29 Sty 2013    Temat postu:

fajne pocieszenie na samym koncu. Mozna tez uzywac czujnika zegarowego, tak jak sam to robie. I na sam poczatek zanim zaczniesz szukac momentu gdy zarowka gasnie, warto obejrzec styki przerywacza pod katem wypalen, zuzycia. W razie czego wygladzic drobnym pilnikiem i wyczyscic papierem. I ustawic szczeline najpierw, nie na koncu. Blad na przyerywaczu odbije sie na blednym momencie zaplonu po regulacji na innych szczelinach, niz zaleca producent

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    Zobacz poprzedni temat : Zobacz następny temat  
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.motokraina.fora.pl Strona Główna -> Poradniki Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Regulamin